|
|
12-04-2011 Nieuwe Reclamecode SMS-Dienstverlening Per 15 april 2011 treedt er een nieuwe Reclamecode voor SMS-dienstverlening in werking. Er zijn een aantal punten inhoudelijk gewijzigd en daarom is het van belang dat aan de hand van deze nieuwe Reclame Code u uw diensten en uitingen goed controleert en waar nodig aanpast. Een aantal belangrijke punten hebben wij er alvast voor u uitgelicht:
Verplicht logo
Artikel 5: De aanbieder van de SMS-dienst is verplicht om in iedere reclame-uiting het vaste logo te vermelden zoals opgenomen in de Reclame Code, zie bijlage 3.
Doelgroep
In verschillende artikelen in de Reclamecode wordt erop gewezen dat aanbieders van SMS-diensten geen reclame mogen maken gericht op jongeren onder de 16 jaar.
Affiliates
Artikel 10: Wanneer u promoot via affiliates wordt er van u verwacht dat u zich actief inspant om mogelijke overtredingen door affiliates te voorkomen en dat u ze verplicht zich te conformeren aan deze Reclamecode.
In de reclamecode is een overgangstermijn van 4 weken opgenomen. Dit betekent dat iedereen per 15 mei a.s. dient te voldoen aan de eisen uit de code. De code is gepubliceerd op www.targetsms.nl/info/regulation
All messages... |
|  |
|